Tuesday 12 July 2011

roses :)

Hai! 
Biasanya kapel or pasangan yang hangat berchenta shuke bagi2 bungi ros ni kan..Alolo Sooo sweet..hehe Cerita pasal munge ros tadi  kawan dpt munge dr en tunang nye. Mesti die hepi kan..hehe Dalam hidup aku. First time dapat jambangan bunga mase konvo degree aritu. Itu pun siap request kt ibu. Dan dari Hidayah dan Ifan jugak!! Yela..walaupun aku bukan lah peminat bunga tp kadang2 tgk bunga2 ni chantek gak kn..hehe~ Pastu teringat la nak bagi jambangan bunga tahniah buat bff sy yang konvo tp xdapat bunga langsung dr family die. Alasannye die laki..huhu Ala chiyan die...ala chiyan die..huhu Secara kebetulan die dtg pulangkan awek kawan die kt salah sebuah u di selatan, aku pun bagi lah hadiah bunga kt dia. Tapi sbb xnak ada maksud yang chenta2 kan. Aku ngan die siap google dulu maksud warna dan bilangan bunga. haha yela kang orang salah faham. Kitorg xpe la dah faham. Ye tidak??huhu Aku bagi kawan aku tu 5 kuntum bunga ros biru so jom tgk maksud die..


Maksud warna bunga ros/mawar

Ros Hijau

melambangkan kesetiaan yang tidak berbelah bagi dan mendamaikan hati.Warna kehijauan itu adalah sifat alam yang melambangkan kedamaian dan kesetia memberi nafas kepada manusia


Ros Merah


Memberi makna cinta, penghormatan, keberanian, kesungguhan bekerja dan yang paling penting keikhlasan hati menyintai seseorang. Keunikkan pandangan lembut pada lapisan-lapisannya dapat menghangatkan suasana serta wangiannya yang emm menyentuh perasaan.

Ros Putih
Sifat ‘innocence’ dan keaslian,diam penuh muslihat, kegembiraan..serta untuk merakamkan rasa ambil berat pada seseorang...

Ros Merah Jambu


merah jambu terang- rasa emm mengagumi dari jauh, simpati, kelembutan dan kemanisan. Merah jambu pekat-kepekatan ini membawa maksud ungkapan ‘terima kasih’ tanda penghargaan.


Ros Kuning


kegembiraan,persahabatan yang berkekalan..boleh menjadi wadah kepada permulaan yang baru serta ungkapan selamat kembali tanpa suara boleh dizahirkan…ingatlah yang tersayang, yang mengambil berat..serta sering ditafsirkan kepada sifat cemburu pemberinya…


Ros Oren


kuning dengan bewarna kemerahan pada hujungnya-persahabatan dan jatuh cinta..

Oren-Keinginan serta kesungguhan..khasnya untuk sesuatu ataupun seseorang.

Ros Lavender
 
warna Lavender bagi insan yang ingin melahirkan rasa jatuh cinta kali pertama(juga bagi bunga ros yang durinya telah dibuang)

Ros Hitam


Sesuatu yang sukar dapat. Ros hitam sukar didapati kerana tidak semua tempat mempunyai bunga jenis ini. Oleh itu, ia dilambangkan kesukaran untuk menambat hati seseorang...

Maksud bilangan bunga ros 
  • 1 Rose Cinta pandang pertama, kau lah yang satu
  • 2 Roses Saling menyayangi antara satu sama lain
  • 3 Roses I love you
  • 6 Roses Aku ingin menjadi milikmu
  • 7 Roses Aku tergila-gilakan kamu 
  • 9 Roses Cinta yang abadi, hinga hujung nyawa
  • 10 Roses Kamu adalah sempurna
  • 11 Roses Kaulah benda yang paling berharga, yang paling disayangi di muka bumi ini
  • 12 Roses Be my steady
  • 13 Roses Peminat rahsia
  • 15 Roses Saya minta maaf, tolong maafkan saya
  • 20 Roses Percayalah, aku sangat jujur terhadap kamu
  • 21 Roses Aku setia pada mu
  • 24 Roses Tak boleh berhenti teringatkan awak, 24jam sehari
  • 33 Roses menyatakan “Aku cinta padamu” dengan lebih mendalam lagi
  • 36 Roses Aku akan ingati waktu-waktu indah kita bersama
  • 40 Roses Cintaku padamu adalah tulen
  • 50 Roses Cinta yang tiada sesalan
  • 99 Roses Aku akan mencintaimu sepanjang hidupku
  • 100 Roses Akan kekal bersama bahagia seabad lamanya, akan kekal setia hingga lanjut usia
  • 101 Roses Kaulah satu-satunya cintaku
  • 108 Roses Jom Kahwin!
  • 365 Roses Tak boleh berhenti memikirkan kamu 365hari
  • 999 Roses Cinta yang berkekalan sampai bila-bila

so...dapat x maksud die??huhu

No comments: